تبلیغات
جزیــــــره - مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟
جزیــــــره
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
برای بهترین فروشنده‌ی جهان شدن (امیدوارم که فکر بکنید شما این‌گونه هستید) می بایست شنیدن را به عنوان نخستین فرمان فروش بشناسید. «تا وقتی که شما یک سفارش گیرنده هستید، نحوه‌ی برخورد رفتار با مشتری بالقوه تعیین‌کننده‌ی شیوه‌ی گرفتن آن سفارش است» و فروش همواره انجام می‌شود، خواه در حالت «بله» و خواه در حالت «نه» به مشتری بالقوه بفروشید.



فروشگاه ساز

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

در زیر فهرستی از خواسته‌های مشتریان از فروشندگان – به طور مستقیم از زبانشان – آمده است. هر محصول یا خدمت خود را عرضه می‌کنید، چند مورد از موارد زیر را رعایت می‌کنید؟ درخواست‌های مشتریان اکثرا ٌ یاری به گرفتن «بله» می‌کند. چنانچه به طور ترکیبی از آن‌ها مصرف بکنید ، جهت ایجاد رابطه بستن فروش قدرت خواهید داشت.
۱. تنها حقایق را به من بگویید:

اهل طول و تفسیر نیستم، بعد از این که کمی مرا شناختید، سر اصل مطلب بروید.
۲. حقیقت را بگویید از تعبیر «صادقانه» مصرف نکنید، این واژه مرا خشمگین می‌کند:

چنانچه چیزی بگویید که من شک کنم یا بدانم حقیقت ندارد، شما رد می‌شوید.
۳. یک فروشنده‌ی با اخلاق می‌خواهم:

فروشندگان اکثرا محکوم می‌شوند که کمی بداخلاق‌اند. اقدامات شما، اخلاق شما را اثبات می‌کنند نه گفته‌های شما (فروشندگانی که از اخلاق حرف می‌کنند از آن بی‌بهره‌اند.
۴. دلیل مدرک جامعی نشان بدهید که جهت چه این محصول (خدمت) جهت من کامل است:

اگر به آنچه شما می‌فروشید نیاز دارم، باید بدانم چگونه از خرید آن سود می‌برم.
۵. چند دلیل به من نشان بدهید:

چنانچه بتوانید گفته‌ی را ثابت بکنید ، اقطعا ل زیادتری هست که بخرم. یک مدرک چاپی برای تقویت اعتماد من یا تایید تصمیم من نشان بدهید. ( خریداران بیشتر فروشندگان را باور ندارند)

۶. نشان دهید که من تنها نیستم، در مورد ‌ی شرایط مشابهی که در آن، فرد دیگری موفق شده است، چیزی بگویید:

من نمی‌خواهم نخستین یا تنها فرد باشم. می‌خواهم بدانم آن محصول (یا شما) چطور در جای دیگر کار کرده است. اطمینان بیشتری خواهم یافت اگر فرد دیگری همچون خودم را به من نشان دهید که محصول شما را با همان شرایطی که من دارم، خریده و آن را رفیق داشته باشد یا با آن به خوب ی کار کرده باشد.
۷. نوشته‌ای از مشتری وفادار به من نشان بدهید:

یک تاییدیه مشتریان دیگر، بیشتر و قوی‌تر از ۱۰۰ عرضه کار می‌کند.
۸. بگویید و نشان بدهید که چه خدمات پس‌از‌فروشی به من خواهید داد:

در قدیم وعده‌های پوچ بسیاری شنیده‌ام.
۹. بگویید و نشان بدهید که قیمت عادلانه است:

می‌خواهم مطمئن شوم که قیمت پرداختی من برای محصول شما عادلانه باشد. در من حس انجام دادن معلت ه را ایجاد بکنید .
۱۰. بهترین روش پرداخت را به من نشان دهید:

چنانچه نتوانم پرداختی انجام دهم، ولی محصول فروشی شما را بخواهم، راه‌حلی را به من نشان بدهید.
۱۱. انتخاب و مجوز ‌ی تصمیم‌گیری به من بدهید، در کنار آن یک پیشنهاد مشاوره‌ای هم نشانم بدهید:

صادقانه بگویید چنانچه این پول مال شما بود چه می کردید؟ (چنانچه من آن را نتوانم بگویم، شما هم نمی‌توانید.)
۱۲.گزینش مرا تقویت بکنید :

ممکن است عصبی باشم و بخواهم تصمیم غلط ی بگیرم. پس گزینش م را با ارائه‌ی اعداد ارقامی که نشانگر ‌ی سود من باشد حس اعتماد مرا برای خرید بالاتر ببرند، تقویت بکنید .
۱۳. با من بحث نکنید:

حتی اگر من غلط می کنم، رفیق ندارم چند فروشنده‌ی باهوش به من بگویند (یا سعی کنند ثابت کنند) که من در غلط م. ممکن است فروشنده در این کار پیروز شود، اما مطمئن هستم فروش را از دست می‌دهد.
۱۴. من را گیج نکنید:

هرچه کار را پیچیده‌تر بکنید ، اقطعا ل کمتری وجود دارد که بخرم.
۱۵. چیزهای بد را به من نگویید:

می‌خواهم تمام چیز عالی باشد. چیزهای بدی در مورد ‌ی افراد دیگر (به جهت رقبا)، خودتان، مجموعه حتی خودم بازگو نکنید.
۱۶. با من مثل یک محکوم حرف نکنید:

فروشندگان فکر می‌کنند آنان همه‌چیز را می‌دانند من احمق هستم. فکر نکنید رفیق دارم هرچه بگویید را بشنوم. چنانچه بسیار زیاد لال بی‌زبان به نظر برسم، مطمئن باشید از کس دیگری می‌خرم.
۱۷. به من نگویید آنچه خریده یا انجام داده‌ام غلط است:

دلم می خواهد حس کنم کاری که کرده ‌ام، بهتر و هوشمندانه بوده است. اگر من در غلط هستم، نشان بدهید که دیگران هم غلط می‌کنند؛ با تدبیر باشید.
۱۸. وقتی حرف می‌کنم به من گوش بدهید:

سعی می‌کنم بگویم که چه چیزی می‌خواهم بخرم، ولی زیاد ی از شما به میزانی سرگرم فروش محصول هستید که چیزی نمی‌شنوید. ساکت باشید گوش بکنید .
۱۹. کاری بکنید که احساس ویِژگزینشه بودن کنم:

اگر قصد دارم پولم را خرج کنم، می‌خواهم حس خوب ی در مورد ‌ی آن داشته باشم. می بایست در تمام گفته‌ها و اقدامات شما این حس بهتر نمایان شود.
۲۰. در من شادی ایجاد بکنید :

مرا در حالت بهتر قرار بدهید، در این حالت است که به اقطعا ل خیلی می‌خرم. ایجاده خنده در من به مفهوم موافقت با شماست و شما به توافق من جهت فروش نیاز دارید.
۲۱. علاقه‌ای در آنچه انجام می‌دهم، ایجاد بکنید :

ممکن است این مسئله جهت شما با اهمیت زیاد نباشد، اما برای من مهم است.
۲۲. زمان ی چیزی را می‌گویید صادق باشید:

می‌توانم بفهمم که شما فقط قصد گرفتن پول مرا دارید.
۲۳. وقت ی نمی خواهم بخرم. از چند ایده‌ی فروش قدیمی جهت فشار به من برای خرید مصرف نکنید:

مثل فروشنده رفتار نکنید، بلکه مثل رفیق باشید. گاهی تلاش می‌کنند تا به من کمک کنند.
۲۴. وقتی می‌گویید چیزی را می‌فروشید، همان چیزی را تحویل دهید که فروخته‌اید:

چنانچه با شما معلت ه‌ای کنم و مرا مایوس بکنید ، اقطعا ل بسیار زیاد کمی هست که دوباره با شما معلت ه کنم.
۲۵. یاری کنید بخرم. به من نفروشید:

من از فروش اجباری جنس متنفرم. ولی عاشق انتخاب آزادانه هستم.

در اینجا ۲۵ عبارت ‌ای را که توسط خریداران علاقه‌مند به خرید بیان شد است، را آوردیم. چند دقیقه دیگر را جهت بازنگری تعدادی از این عبارت ‌ها که در فلسفه‌ی فروش و عرضه‌ی فروش مشارکت می‌دهید، تخصیص دهید. از آن‌ها استفاده بکنید فروش را چند مساوی بکنید .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 17 بهمن 1394
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:32 ق.ظ
This is very interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look
forward to seeking more of your excellent post. Also,
I have shared your site in my social networks!
شنبه 14 مرداد 1396 03:36 ق.ظ
I needed to thank you for this great read!! I definitely enjoyed every little bit of it.
I have got you book-marked to check out new stuff you post…
چهارشنبه 7 تیر 1396 06:03 ب.ظ
Hello i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this piece of writing i thought i could also
make comment due to this brilliant post.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 06:31 ق.ظ
I'm very happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and
not the accidental misinformation that's at the other blogs.

Appreciate your sharing this greatest doc.
سه شنبه 29 فروردین 1396 06:56 ب.ظ
Great blog you have here.. It's difficult to find good quality writing
like yours these days. I seriously appreciate
people like you! Take care!!
سه شنبه 22 فروردین 1396 05:36 ق.ظ
What's up to all, it's really a good for me to visit this site,
it consists of important Information.
شنبه 19 فروردین 1396 11:50 ب.ظ
There is certainly a lot to find out about this subject.
I really like all of the points you've made.
سه شنبه 15 فروردین 1396 07:11 ب.ظ
Very nice article. I certainly appreciate this site. Continue the good work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی